Våra villkor

Integritetsvillkor (personuppgiftshantering)

Insamling av uppgifter
Vi samlar endast in personuppgifter via vårt kontaktformulär på webbplatsen. Det innebär att de uppgifter du lämnar frivilligt (till exempel namn, e-postadress, telefonnummer och information om ditt juridiska ärende) registreras hos oss när du kontaktar Jurigo. Vi samlar inte in personuppgifter från några andra källor och vi hämtar ingen information om dig automatiskt utöver det som cookies eventuellt kan ge (se nedan om cookies).

Ändamål med insamlingen
De personuppgifter du lämnar används enbart för att vi ska kunna hantera ditt ärende och ge dig den juridiska rådgivning eller svar du har efterfrågat. Uppgifterna används alltså för att kommunicera med dig, förstå din situation och bistå med vägledning.

Vi använder inte dina personuppgifter för marknadsföring, profilering eller andra syften utan ditt uttryckliga samtycke. Genom att kontakta Jurigo samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med GDPR för att hantera din förfrågan och för ändamål som är nödvändiga med hänsyn till ärendets beskaffenhet.

Rättslig grund för behandling
Behandlingen av dina personuppgifter baseras på följande rättsliga grunder:

  • Samtycke: För de uppgifter du frivilligt lämnar via kontaktformuläret.
  • Avtal: För att kunna tillhandahålla juridisk rådgivning och fullgöra vårt avtal med dig.
  • Rättslig förpliktelse: För att uppfylla krav enligt exempelvis bokföringslagen.

Lagring och radering
Vi sparar inte dina personuppgifter längre än nödvändigt. All personlig information raderas inom 30 dagar efter att ditt ärende hos oss är avslutat. Vi behåller inga personuppgifter utöver denna tidsfrist. Det innebär att när vi har slutfört den rådgivning du sökt hos Jurigo, tas dina uppgifter bort ur våra system inom högst 30 dagar.

Om du skulle önska få dina uppgifter raderade tidigare än så, kan du kontakta oss för att begära omedelbar radering.

Observera att om det finns lagstadgade skyldigheter att spara viss information under en längre tid – till exempel bokföringsunderlag – kommer vi endast att behålla sådan information i enlighet med lagen.

Hur raderingen sker
Raderingen av personuppgifter sker genom säkra metoder, såsom anonymisering eller permanent borttagning från våra system, för att säkerställa att uppgifterna inte kan återskapas.

Säkerhet
Vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda de personuppgifter du lämnar. Endast behörig personal hos Jurigo som behöver informationen för att utföra sitt arbete har tillgång till dina uppgifter under ärendets gång.

Exempel på säkerhetsåtgärder inkluderar:

  • Kryptering av känsliga uppgifter.
  • Pseudonymisering av personuppgifter där det är möjligt.
  • Regelbundna säkerhetskontroller och uppdateringar av våra system.
  • Begränsning av åtkomst till personuppgifter genom behörighetsstyrning.

Vi strävar efter att skydda informationen mot obehörig åtkomst, förlust eller ändring.

Delning av uppgifter
Dina personuppgifter delas inte med tredje part utanför Jurigo, såvida det inte krävs för att fullfölja vårt uppdrag eller följa en rättslig skyldighet. Det betyder att vi varken säljer, hyr ut eller på annat sätt sprider dina personuppgifter till andra företag eller organisationer.

Undantag kan exempelvis vara om lagen kräver att vi lämnar ut information (till exempel genom domstolsbeslut). Vid sådana fall säkerställer vi att endast nödvändiga uppgifter delas och att mottagaren hanterar uppgifterna i enlighet med gällande dataskyddslagar.

Cookies
Vi använder för närvarande inte några spårningscookies för marknadsföring eller analys från tredje part utan ditt samtycke. Genom att använda vår webbplats samtycker du till den begränsade användningen av cookies.

Du har också möjlighet att stänga av eller begränsa cookies i din webbläsares inställningar om du så önskar.

Vilka cookies vi använder
Vi använder endast cookies som är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies lagrar ingen personlig information och används för att förbättra användarupplevelsen.

Dina rättigheter enligt GDPR
Som registrerad har du följande rättigheter:

  • Rätt till tillgång: Du har rätt att begära ett registerutdrag över de personuppgifter vi behandlar om dig.
  • Rätt till rättelse: Du har rätt att begära att felaktiga eller ofullständiga uppgifter om dig korrigeras.
  • Rätt till radering: Du har rätt att begära att dina personuppgifter raderas, förutsatt att det inte finns en rättslig skyldighet att behålla dem.
  • Rätt till begränsning av behandling: Du har rätt att begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas under vissa omständigheter.
  • Rätt att invända: Du har rätt att invända mot behandling av dina personuppgifter som baseras på vårt berättigade intresse.
  • Rätt till dataportabilitet: Du har rätt att få ut de personuppgifter du har lämnat till oss i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format.

För att utöva dina rättigheter kan du kontakta oss direkt via våra kontaktuppgifter som finns på webbplatsen.

För mer information
För mer information om vår personuppgiftsbehandling eller för att utöva dina rättigheter enligt GDPR – såsom rättelse, radering eller registerutdrag – är du välkommen att kontakta oss direkt. Våra kontaktuppgifter finns på webbplatsen.

Disclaimer
Denna integritetspolicy kan komma att uppdateras för att säkerställa att den är i enlighet med gällande lagstiftning och praxis. Vi rekommenderar att du regelbundet granskar policyn för att hålla dig informerad om eventuella ändringar.

 
Användarvillkor

Användarvillkor

Dessa användarvillkor gäller för all användning av Jurigos webbplats och juridiska rådgivningstjänster. Genom att använda Jurigos tjänster eller webbplats godkänner du dessa villkor. Syftet med villkoren är att tydliggöra vad du som användare kan förvänta dig av oss, och vilka regler som gäller för användningen av tjänsten.

Juridisk rådgivning

Jurigo erbjuder juridisk rådgivning av vägledande karaktär, vilket inte ersätter behovet av formell juridisk representation när sådan krävs. Rådgivningen du får från Jurigo ska ses som vägledning. Om du har en komplex juridisk tvist, behöver föra din talan inför domstol eller kräver särskild juridisk handläggning, kan det vara nödvändigt att anlita en advokat eller annat juridiskt ombud. Jurigos tjänster utgör inte ett advokat-klientförhållande och vi företräder dig inte rättsligt i några instanser genom denna rådgivning.

Ansvarsbegränsning

All information och alla råd som ges av Jurigo är avsedda att hjälpa dig att förstå din situation och dina alternativ. Jurigo strävar efter att tillhandahålla korrekt och relevant information, men kan inte garantera ett visst resultat. Beslut och åtgärder som du väljer att vidta baserat på Jurigos rådgivning sker på eget ansvar. Om du anser att rådgivningen är otillräcklig eller behöver ytterligare stöd, rekommenderar vi att du konsulterar en advokat eller annat juridiskt ombud.

Användning av tjänsten

Du förbinder dig att använda Jurigos tjänster på ett lagligt, etiskt och rimligt sätt. Missbruk av tjänsten är inte tillåtet. Med missbruk avses bland annat (men är inte begränsat till) att:

  • försöka använda Jurigos plattform för att få råd som syftar till att begå olagliga handlingar,
  • lämna medvetet falska, vilseledande eller ofullständiga uppgifter i syfte att manipulera rådgivningen,
  • uppträda stötande, hotfullt eller trakasserande mot Jurigos personal eller rådgivare,
  • på annat sätt utnyttja tjänsten på ett sätt som kan skada Jurigo, våra anställda eller andra användare.

Avstängning av tjänsten

Jurigo förbehåller sig rätten att avbryta eller neka tillgång till tjänsten för användare som bryter mot dessa villkor. Avstängning sker endast om det finns skäl att anta att användaren har missbrukat tjänsten på ett sätt som skadar Jurigo, våra anställda eller andra användare. Jurigo kommer att informera användaren om skälen för avstängningen och ge möjlighet att bemöta beslutet innan det träder i kraft, om inte omständigheterna kräver omedelbar åtgärd.

Ändring av villkor

Jurigo kan komma att uppdatera dessa användarvillkor vid behov. Eventuella ändringar träder i kraft först efter att användaren har informerats om dem via e-post eller annan lämplig kommunikationskanal. Om ändringarna påverkar användarens rättigheter eller skyldigheter i mer än obetydlig utsträckning, ges användaren möjlighet att acceptera eller avvisa ändringarna innan de träder i kraft.

Ansvarsvillkor

Jurigo vill tydliggöra att den juridiska information och rådgivning som ges genom vår tjänst är förenad med vissa förbehåll. Rådgivningen är vägledande och allmän till sin natur, och den utgör inte juridiskt bindande rådgivning. Vi strävar efter att ge korrekt och uppdaterad information, men vi kan inte garantera att råden passar varje enskild situation. Genom att ta del av Jurigos rådgivning accepterar du att göra det på eget ansvar enligt nedanstående villkor.

  • Rådgivningens natur
    Den vägledning och de svar som Jurigo tillhandahåller ska betraktas som generell juridisk information och inte som formell juridisk rådgivning anpassad för ditt specifika fall. Råden vi ger baseras på den information du som användare har lämnat och på gällande rätt vid tidpunkten för svaret. Eftersom varje juridiskt ärende kan ha unika omständigheter uppmanar vi dig att använda våra råd som ett stöd för vidare analys och att vid behov konsultera en kvalificerad jurist för en mer detaljerad bedömning.

  • Användarens ansvar
    Alla beslut, handlingar eller underlåtenheter från din sida som sker med stöd av våra råd är på egen risk och ditt eget ansvar. Jurigo kan inte hållas ansvarigt för uteblivna resultat, förluster eller andra följder som kan uppstå i samband med att du följt de råd som förmedlats via tjänsten. Vi rekommenderar att du noggrant överväger hur du använder den information vi tillhandahåller och att du vid behov söker ytterligare juridisk rådgivning.

  • Begränsning av ansvar
    Jurigo eftersträvar att ge korrekt, aktuell och relevant information. Vi lämnar dock ingen garanti för att den information eller de råd som lämnas alltid är fullständiga, felfria eller uppdaterade in i minsta detalj. Rådgivningen baseras på de omständigheter du har delgett oss och på gällande rättsläge vid tidpunkten för svaret. Lagstiftning och rättspraxis kan ändras över tid, och det är också möjligt att vi inte haft tillgång till alla detaljer i ditt ärende. Därför kan ett råd som ges av oss behöva omprövas om förutsättningarna ändras eller om ytterligare information framkommer. Jurigo tar ansvar för att korrigera eventuella misstag i den givna informationen om de skulle uppdagas, men vi kan inte hållas ansvariga för skador som uppstår till följd av sådana misstag.

  • Tydlighet och transparens
    Jurigo strävar efter att vara tydliga med rådgivningens begränsningar och att informera användaren om att rådgivningen inte är juridiskt bindande. Vi uppmanar dig att använda ditt eget omdöme och att vid behov konsultera en kvalificerad jurist för att säkerställa att du får rådgivning som är anpassad till dina specifika behov och omständigheter.

Jurigos råd ska ses som en hjälp på vägen och inte som en ersättning för kvalificerad juridisk rådgivning. Vi rekommenderar att du använder våra råd som ett stöd för vidare analys och att du vid behov söker ytterligare juridisk rådgivning. Jurigo ansvarar inte för hur du väljer att använda den information vi tillhandahåller, men vi står till tjänst för att korrigera eventuella misstag i den information som lämnas

Betalningsvillkor

Pris och betalningsvillkor

Vi erbjuder juridisk rådgivning till ett fast pris om 1 200 kr inklusive moms per session. Varje session omfattar upp till två timmars arbete. Två timmars dedikerat juridiskt arbete inkluderar både den tid som juristerna ägnar åt att förbereda och utföra arbete för ditt ärende samt tid för direkt kommunikation med dig, såsom skrivelser, möten eller telefonsamtal.

Vad ingår i priset?

Arbetet inom en session kan inkludera:

  • Uppmätande av skrivelser, såsom kravbrev eller formella formuleringar till företag, kommuner eller motparter.
  • Besvarande av frågor som rör din huvudsakliga juridiska frågeställning, för att klargöra och reda ut situationen. Med ”huvudsaklig juridisk frågeställning” avses den primära fråga eller det ärende som du har angett vid bokning av sessionen. Om nya frågor eller ärenden uppkommer under sessionen, kan dessa behandlas inom den tillgängliga tiden, förutsatt att de är relaterade till det ursprungliga ärendet.

Vi strävar efter att ge dig så mycket värde som möjligt inom varje session. Vi förväntar oss att ge ett fullständigt svar inom en session. Om ditt ärende skulle kräva mer än två timmars arbete, kommer vi att informera dig via e-post eller telefon och ge dig möjlighet att diskutera prioriteringar för att hålla dig inom den ursprungliga tidsramen eller godkänna ytterligare arbete. Du behöver aldrig oroa dig för oväntade kostnader utöver kostnaden för en session. Eventuella tilläggskostnader, såsom för mer omfattande dokumentation eller arbete som går utöver den ursprungliga sessionen, kommer alltid att diskuteras och godkännas av dig i förväg.

Vi tror på transparent och tillgänglig juridisk hjälp, där du som klient alltid vet vad du betalar för.

Shopping Basket