Insamling av uppgifter
Vi samlar endast in personuppgifter via vårt kontaktformulär på webbplatsen. Det innebär att de uppgifter du lämnar frivilligt (till exempel namn, e-postadress, telefonnummer och information om ditt juridiska ärende) registreras hos oss när du kontaktar Jurigo. Vi samlar inte in personuppgifter från några andra källor och vi hämtar ingen information om dig automatiskt utöver det som cookies eventuellt kan ge (se nedan om cookies).
Ändamål med insamlingen
De personuppgifter du lämnar används enbart för att vi ska kunna hantera ditt ärende och ge dig den juridiska rådgivning eller svar du har efterfrågat. Uppgifterna används alltså för att kommunicera med dig, förstå din situation och bistå med vägledning.
Vi använder inte dina personuppgifter för marknadsföring, profilering eller andra syften utan ditt uttryckliga samtycke. Genom att kontakta Jurigo samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med GDPR för att hantera din förfrågan och för ändamål som är nödvändiga med hänsyn till ärendets beskaffenhet.
Rättslig grund för behandling
Behandlingen av dina personuppgifter baseras på följande rättsliga grunder:
Lagring och radering
Vi sparar inte dina personuppgifter längre än nödvändigt. All personlig information raderas inom 30 dagar efter att ditt ärende hos oss är avslutat. Vi behåller inga personuppgifter utöver denna tidsfrist. Det innebär att när vi har slutfört den rådgivning du sökt hos Jurigo, tas dina uppgifter bort ur våra system inom högst 30 dagar.
Om du skulle önska få dina uppgifter raderade tidigare än så, kan du kontakta oss för att begära omedelbar radering.
Observera att om det finns lagstadgade skyldigheter att spara viss information under en längre tid – till exempel bokföringsunderlag – kommer vi endast att behålla sådan information i enlighet med lagen.
Hur raderingen sker
Raderingen av personuppgifter sker genom säkra metoder, såsom anonymisering eller permanent borttagning från våra system, för att säkerställa att uppgifterna inte kan återskapas.
Säkerhet
Vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda de personuppgifter du lämnar. Endast behörig personal hos Jurigo som behöver informationen för att utföra sitt arbete har tillgång till dina uppgifter under ärendets gång.
Exempel på säkerhetsåtgärder inkluderar:
Vi strävar efter att skydda informationen mot obehörig åtkomst, förlust eller ändring.
Delning av uppgifter
Dina personuppgifter delas inte med tredje part utanför Jurigo, såvida det inte krävs för att fullfölja vårt uppdrag eller följa en rättslig skyldighet. Det betyder att vi varken säljer, hyr ut eller på annat sätt sprider dina personuppgifter till andra företag eller organisationer.
Undantag kan exempelvis vara om lagen kräver att vi lämnar ut information (till exempel genom domstolsbeslut). Vid sådana fall säkerställer vi att endast nödvändiga uppgifter delas och att mottagaren hanterar uppgifterna i enlighet med gällande dataskyddslagar.
Cookies
Vi använder för närvarande inte några spårningscookies för marknadsföring eller analys från tredje part utan ditt samtycke. Genom att använda vår webbplats samtycker du till den begränsade användningen av cookies.
Du har också möjlighet att stänga av eller begränsa cookies i din webbläsares inställningar om du så önskar.
Vilka cookies vi använder
Vi använder endast cookies som är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies lagrar ingen personlig information och används för att förbättra användarupplevelsen.
Dina rättigheter enligt GDPR
Som registrerad har du följande rättigheter:
För att utöva dina rättigheter kan du kontakta oss direkt via våra kontaktuppgifter som finns på webbplatsen.
För mer information
För mer information om vår personuppgiftsbehandling eller för att utöva dina rättigheter enligt GDPR – såsom rättelse, radering eller registerutdrag – är du välkommen att kontakta oss direkt. Våra kontaktuppgifter finns på webbplatsen.
Disclaimer
Denna integritetspolicy kan komma att uppdateras för att säkerställa att den är i enlighet med gällande lagstiftning och praxis. Vi rekommenderar att du regelbundet granskar policyn för att hålla dig informerad om eventuella ändringar.
Användarvillkor
Dessa användarvillkor gäller för all användning av Jurigos webbplats och juridiska rådgivningstjänster. Genom att använda Jurigos tjänster eller webbplats godkänner du dessa villkor. Syftet med villkoren är att tydliggöra vad du som användare kan förvänta dig av oss, och vilka regler som gäller för användningen av tjänsten.
Juridisk rådgivning
Jurigo erbjuder juridisk rådgivning av vägledande karaktär, vilket inte ersätter behovet av formell juridisk representation när sådan krävs. Rådgivningen du får från Jurigo ska ses som vägledning. Om du har en komplex juridisk tvist, behöver föra din talan inför domstol eller kräver särskild juridisk handläggning, kan det vara nödvändigt att anlita en advokat eller annat juridiskt ombud. Jurigos tjänster utgör inte ett advokat-klientförhållande och vi företräder dig inte rättsligt i några instanser genom denna rådgivning.
Ansvarsbegränsning
All information och alla råd som ges av Jurigo är avsedda att hjälpa dig att förstå din situation och dina alternativ. Jurigo strävar efter att tillhandahålla korrekt och relevant information, men kan inte garantera ett visst resultat. Beslut och åtgärder som du väljer att vidta baserat på Jurigos rådgivning sker på eget ansvar. Om du anser att rådgivningen är otillräcklig eller behöver ytterligare stöd, rekommenderar vi att du konsulterar en advokat eller annat juridiskt ombud.
Användning av tjänsten
Du förbinder dig att använda Jurigos tjänster på ett lagligt, etiskt och rimligt sätt. Missbruk av tjänsten är inte tillåtet. Med missbruk avses bland annat (men är inte begränsat till) att:
Avstängning av tjänsten
Jurigo förbehåller sig rätten att avbryta eller neka tillgång till tjänsten för användare som bryter mot dessa villkor. Avstängning sker endast om det finns skäl att anta att användaren har missbrukat tjänsten på ett sätt som skadar Jurigo, våra anställda eller andra användare. Jurigo kommer att informera användaren om skälen för avstängningen och ge möjlighet att bemöta beslutet innan det träder i kraft, om inte omständigheterna kräver omedelbar åtgärd.
Ändring av villkor
Jurigo kan komma att uppdatera dessa användarvillkor vid behov. Eventuella ändringar träder i kraft först efter att användaren har informerats om dem via e-post eller annan lämplig kommunikationskanal. Om ändringarna påverkar användarens rättigheter eller skyldigheter i mer än obetydlig utsträckning, ges användaren möjlighet att acceptera eller avvisa ändringarna innan de träder i kraft.
Jurigo vill tydliggöra att den juridiska information och rådgivning som ges genom vår tjänst är förenad med vissa förbehåll. Rådgivningen är vägledande och allmän till sin natur, och den utgör inte juridiskt bindande rådgivning. Vi strävar efter att ge korrekt och uppdaterad information, men vi kan inte garantera att råden passar varje enskild situation. Genom att ta del av Jurigos rådgivning accepterar du att göra det på eget ansvar enligt nedanstående villkor.
Jurigos råd ska ses som en hjälp på vägen och inte som en ersättning för kvalificerad juridisk rådgivning. Vi rekommenderar att du använder våra råd som ett stöd för vidare analys och att du vid behov söker ytterligare juridisk rådgivning. Jurigo ansvarar inte för hur du väljer att använda den information vi tillhandahåller, men vi står till tjänst för att korrigera eventuella misstag i den information som lämnas
Pris och betalningsvillkor
Vi erbjuder juridisk rådgivning till ett fast pris om 1 200 kr inklusive moms per session. Varje session omfattar upp till två timmars arbete. Två timmars dedikerat juridiskt arbete inkluderar både den tid som juristerna ägnar åt att förbereda och utföra arbete för ditt ärende samt tid för direkt kommunikation med dig, såsom skrivelser, möten eller telefonsamtal.
Vad ingår i priset?
Arbetet inom en session kan inkludera:
Vi strävar efter att ge dig så mycket värde som möjligt inom varje session. Vi förväntar oss att ge ett fullständigt svar inom en session. Om ditt ärende skulle kräva mer än två timmars arbete, kommer vi att informera dig via e-post eller telefon och ge dig möjlighet att diskutera prioriteringar för att hålla dig inom den ursprungliga tidsramen eller godkänna ytterligare arbete. Du behöver aldrig oroa dig för oväntade kostnader utöver kostnaden för en session. Eventuella tilläggskostnader, såsom för mer omfattande dokumentation eller arbete som går utöver den ursprungliga sessionen, kommer alltid att diskuteras och godkännas av dig i förväg.
Vi tror på transparent och tillgänglig juridisk hjälp, där du som klient alltid vet vad du betalar för.